Понеділок
06.05.2024
11:56
Категорії розділу
Історія школи [2]
Сценарії [0]
Роботи дітей [2]
Пед колектив [0]
Методичні розробки [3]
Роботи вчителів школи
Форма входу
Пошук
Календар
«  Грудень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Архів записів
Друзі сайту


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт Стольненської ЗОШ І-ІІІ ст.

Головна » 2013 » Грудень » 6 » Розвиток творчих здібностей учнів
12:23
Розвиток творчих здібностей учнів

Актуальність проблеми. Найважливішою метою сьогодення, як зазначено  в Новому Державному стандарті початкової освіти, є створення школою сприятливих умов для розвитку творчого потенціалу та таких індивідуальних здібностей особистості, які забезпечать їй досягнення життєвого успіху. Розвиток творчих здібностей молочних школярів у навчальній діяльності стає однією з актуальних проблем сучасної педагогічної науки і практики.

Багаторічна орієнтація шкіл на формування в учнів в основному репродуктивного мислення призвела до того, що більшість випускників, які на «відмінно» знали шкільну програму, не вміють використовувати отримані  знання в нестандартних ситуаціях, у них не розвинене творче мислення, вони не підготовлені до творчого аналізу ситуації.

У зв’язку з цим, уже з перших років навчання в школі вчителі мусять створювати сприятливі умови для розвитку здібностей творчого мислення учнів, самовираження їх особистості в різних діях діяльності.

Я вважаю, що одна з умов – це необхідність заохочувати творчу ініціативу кожної дитини. Не сварити за помилки, не насміхатися з неї, навіть з найбезглуздіших спроб виконати завдання творчо. Знайти щось таке, за що можна  було б похвалити.

По-друге, результати кожної роботи слід оцінювати. В основі будь-якої оцінки має бути загальне позитивне ставлення до неї. Якщо навіть результат роботи повністю негативний, необхідно виразити впевненість в успіхові і вказати, як саме ліквідувати помилки. Діти часто бувають невпевненими в собі, а вчитель робить лише зауваження: «Неправильно», «Думай». Доцільно сказати: «Чому ти так вважаєш?», «Поясни свою відповідь». «Ти впевнений у правильності своєї відповіді? Чому?»

В моїй практиці зустрічалися такі учні, які даючи неправильну відповідь, мають свою логіку вирішення завдань, і вона інколи цікава і оригінальна. А неординарне мислення свідчить про творчий тип особистості.

Наступною умовою, на мій погляд, є попередження виникнення негативних емоцій, викликати в учнів інтерес до виконання тих чи інших завдань, бо, виконуючи їх без інтересу, учні часто відволікаються і тому роблять багато помилок. Така ситуація породжує негативні емоції, і поступово формується негативне ставлення не тільки до навчання, а й до будь-якої праці.

І ще хочу додати, що розвиток творчих здібностей, навіть за сприятливих умов, спочатку відбувається повільно, і тому його початок залишається непомітним, але йде, і меж немає, може тривати постійно, якщо зберігатимуться певні умови. Потрібно лише їх створити. Адже видатний педагог В.Сухомлинський мудро підкреслив, що, виряджаючи дитину до школи, кожна мати вірить у те, що учитель побачить у її дитині щось таке, чого не бачить вона, і буде розвивати помічені здібності.

З чого х починати? Звісно ж зі слова, доброго слова у стосунках з дітьми. Адже вони вчаться не тільки читати, писати, лічити, а й почуватися громадянами, шанувати батьків, допомагати тим, хто потребує цього: людям, рослинам, тваринам.

Обов’язковими якостями творчої  людини є уміння переносити знання і вміння  в нову ситуацію, гнучкість мислення, розвинена уява, вміння створювати нові образи. Усі ці якості, нехай в елементарній  формі, я намагаюся виявляти, розвивати, закріплювати, починаючи з першого уроку навчання. Це я роблю у процесі самостійної початкової діяльності, що передбачає активне вправлення дітей у творчих завданнях. Уже в першому класі, використовуючи метод асоціативної аналогії, діти можуть самі творити. Цьому сприяють ігрові завдання: «Що на що схоже?», «Хто так співає?», «Словесне плетиво». Наприклад, учитель починає нескінченний ланцюжок: «Літери до літери - склад»,а учні продовжують: «Склад до складу – слово, слово до слова – речення, книжка до книжки – бібліотека; травинка до травинки – лужок, зернинка до зернинки - колосок».

На перших уроках добукварного періоду, під час ознайомлення дітей з реченням, з послідовністю слів у ньому, особливе місце відвожу грі «Живі слова». Ось як це можна застосувати. До дошки викликаю трьох учнів (воно виконують роль слів), а іншим даю завдання скласти речення, в якому стільки ж слів, скільки учнів стоять біля дошки. Або за малюнком діти складають речення про улюблених героїв, наприклад: «Білочка гризе горішок». Діти самі вибирають собі слова із побудованого речення. Класові пропонують поставити «слова» в такому порядку, щоб отримати щойно побудовані речення. Після цього діти, які виконують роль слів, називають кожне своє слово у встановленому порядку, і всі слухають речення.

На думку Джанні Родарі, «якщо ми хочемо навчитися думати, то насамперед повинні навчитися придумувати». Ось який творчий відпочинок імітації рухів-я проводжу.

Категорія: Методичні розробки | Переглядів: 1311 | Додав: alla_but | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: